Tanker

That’s all folks!

Semesteret er på hell,

og for BT er det slutt på alle sprell.

Vi har servert dere syv flotte arrangementer,

og for dem høstet mange komplementer.

Neida, jeg skal slutte å skryte,

men det å si det jeg sier er jo ikke å forbryte

seg mot den enkle realitet

at det vi har gjort oser av kvalitet.

Kanskje sett bort i fra dette diktet.


For når man studerer litteratur,

så burde man være så lur

at man holder seg for god til å skrive dikt på rim.

Man burde skrive prosadikt som ikke rimer og som strekker seg ut i en eviglang strofe,

men for meg hadde det blitt en katastrofe.

Jeg vil heller rime meg fram til det jeg vil si,

så får jeg får bruk for min fantasi.

Og kanskje en smule rimord.com,

men det burde jeg vel ikke sagt noe om.


Så jeg vil begynne med å si at jeg er så glad

for alle de som har hjulpet BT med å bidra.

Alle personer som har deltatt på våre litteraturkvelder,

både forfattere, forskere og de som litteraturanmelder.

Uten dere hadde vi ikke hatt noen å vise,

så tusen takk for at dere kom med deres ekspertise!

Dessuten må jeg for resten av Kulturutvalget neie,

uten dere kunne ikke Boktorsdag seg greie.

Og det finnes flere vi aldri kunne vært foruten.

DNS må jo få et kyss på truten.

Og dessuten,

Hadde hele Kulturutvalget vært en bløff,

om vi ikke hadde hatt vårt kjære Chateau Neuf.


Og så må vi ikke glemme vår gode redaksjon,

som jobber iherdig med Boktorsdags misjon.

Som fremmer litteraturen for alle som har den kjær,

og kanskje også for dem som ikke står den så nær?

Hurra for dere og for et godt gjennomført semester!

Til høsten skal vi ha enda flere bokfester!


Og nå på tampen vil jeg gi den siste takken til deg,

som er innom denne bloggen og leser i vei.

Takk for følget denne våren,

og bare vent det er mer i gjære her i gården.

Til høsten skal vi fôre den kultursultne,

slik at de blir ordentlig litteraturrultne.

Vi sier sees snart og tar oss en liten sommerferie,

slik at du kan legge fra deg boka og se på en tv-serie.

Noe på hjertet?

